-
Konkurencyjność małych miast w Polsce i jej uwarunkowania
Symbol:
67.50
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
Wysyłka w ciągu | 24 - 48 godzin |
Cena przesyłki | 15 |
Dostępność | 3 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8270-315-3 |
EAN | 9788382703153 |
Konkurencyjność uznawana jest za jeden z podstawowych mechanizmów ekonomicznych. Uwzględniając kierunki polityki regionalnej, w których zwraca się m.in. uwagę na wzmacnianie potencjału konkurencyjnego jednostek terytorialnych, konkurencyjność małych miast należy uznać za zjawisko naturalne i spójne, powstałe w następstwie konkurencyjności dużych miast czy regionów.Książka koncentruje się na trzech aspektach konkurencyjności małych miast: społecznym, gospodarczym oraz środowiskowym. W warstwie empirycznej zaproponowano Lokalny Indeks Konkurencyjności, gdzie dokonana została ocena poziomu konkurencyjności małych miast w dwóch ujęciach. Pierwsze z nich - cząstkowe, w ramach trzech wyodrębnionych aspektów z wykorzystaniem metody TOPSIS. Drugie - ogólne, które stworzyło sposobność ku analiziezintegrowania społecznej, gospodarczej oraz środowiskowej konkurencyjności małych miast.Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono zróżnicowanie m.in. w ramach poszczególnych aspektów konkurencyjności, ale i w warstwie przestrzennej. Ujęciu ogólne pozwoliło dostrzec znaczny wzrost zintegrowania konkurencyjności małych miast w omawianych okresach.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
- Producenci